• Kardex Remstar Life Cycle Service

    Maximal tillgänglighet

    Modulära tjänster som stödjer ditt system under hela dess livscykel


Smidiga och välfungerande processer är grundläggande för en effektiv och konkurrenskraftig produktion.

På en alltmer dynamisk marknad, kan oförutsedda fel och stillestånd ofta få allvarliga konsekvenser. Om nya varor inte kan lagras, och lagrade varor inte kan plockas, kan påföljderna innebära kostsamma förseningarna i produktion och leverans.

Kardex Remstars Life Cycle Service ger dig en övergripande, modulär lösning som garanterar en effektiv drift av din logistik

Kardex Remstar har rätt lösning för dig!

”Kundserviceteamet är mycket kunnigt och kan lösa många problem direkt per telefonen -
snabbt och effektivt. Kardex Remstar är både flexibla och serviceorienterade. Det
är aldrig något problem att schemalägga tekniker utanför arbetstid.”


J. L., Fabrikschef hos Budweg Caliper A/S

Live Cycle Service
Live Cycle Service
Remote Support
Case Study "Dorma"
Case Study "Dorma"

Kundcitat – Service gör skillnaden!

Kundnöjdhet är mycket viktigt för oss.

”Kundserviceteamet är mycket kunnigt och kan lösa många problem direkt per telefonen - snabbt och effektivt. Kardex Remstar är både flexibla och serviceorienterade. Det är aldrig något problem att schemalägga tekniker utanför arbetstid.”


J. L., Fabrikschef hos Budweg Caliper A/S

”Tack vare Kardex Remstars Life Cycle Service kan vi garantera snabb leverans av våra Schindler-reservdelar, även om det skulle ske något fel med vår Kardex Shuttle XP. De trevliga serviceteknikerna från Kardex är på plats inom några timmar.”


M. L., Lagerchef hos Schindler AG

”Vi har ett 24/7-serviceavtal med Kardex Remstar. Vi har nästan aldrig problem med våra maskiner, men vi lagrar väsentliga reservdelar och monteringsdelar, så vi ser det som en försäkring om något problem skulle uppstå.”


J. C. P., Lager- och Logistikchef hos VM Tarm A/S

“Vi valde ett all inclusive-paket för installationen av våra enheter med automatiseringsteknik och robotanslutning. Allting utfördes i tid och var noggrant samordnat.”


A. J., Utvecklingschef Slipteknik hos KAMAX Tools & Equipment GmbH & Co. KG

”Kardex Remstar genomförde flytten av sju enheter åt oss, inklusive fullständig demontering och återmontering på den nya platsen. Serviceteknikerna var högkvalificerade och arbetade säkert och noggrant. De mötte också alla tidsfrister.”


K. M., Logistikchef hos Matrium GmbH

“Kardex Remstars serviceteam är lätt att nå och de uppfyller alltid den avtalade responstiden på 6 timmar. Samarbetet baseras på partnerskap och vi har bland annat genomfört en gemensam säkerhetsgenomgång med både Kardex servicetekniker och vårt egna team.”


L. O., Facility Management, Business Administration, Infrastructure hos Phoenix Contract GmbH & Co. KG

”Överenskomna möten respekteras. I händelse av fel är expertteknikerna alltid på plats.”


R. K., Lagerchef hos ebm-papst Zeitlauf GmbH&Co.KG


Olika avtalsmodeller för olika krav

Välj ditt personliga serviceavtal

När du har bestämt vilka tjänster du behöver, väljer du det servicepaket som bäst passar dina behov:
BASE Care, FLEX Care eller FULL Care. Vårt Life Cycle Service-team arbetar gärna tillsammans med
dig för att utveckla ett skräddarsytt servicepaket.
 

"Jag behöver säkra och pålitliga system"

BASE Care - Pålitlig testning enligt lagbundna krav

Det grundläggande skyddspaketet för automatiserade lagerlösningar från Kardex Remstar. Våra erfarna tekniker garanterar pålitlig testning enligt lagbundna krav. Vid fel eller om frågor uppstår, hjälper vårt serviceteam dig gärna under normal arbetstid.

Kontakta oss

 

“Jag behöver garanterad snabb respons vid funktionsfel”

FLEX Care - Justera avtalsdetaljerna exakt efter dina behov

Justera avtalsdetaljerna exakt efter dinapersonliga behov. Bestäm hur mycket support du behöver från oss och om du behöver vår Remote Support-modul för att minska risken för utrustningsfel. FLEX Care är vårt populäraste avtalspaket för företag med egen underhållspersonal.

Kontakta oss

 

“Jag behöver maximal tillgänglighet till förutsägbara prise”

FULL Care - Maximal service till förutsägbara kostnader

Få ut maximal service till förutsägbara kostnader. Vårt FULL Care-paket erbjuder dig en rad konkreta fördelar. Den inbyggda Remote Support-modulen upptäcker problem tidigt, så att du kan vidta förebyggande åtgärder för att säkerställa produktiviteten hos dina system. Samtidigt ingår alla servicekrav redan i paketet. Det innebär att det inte tillkommer några extra kostnader för reparation eller underhåll av dina lagersystem. FULL Care är till för företag som inte har något internt underhållsteam.

Kontakta oss

 


Kombinerbara tjänster

Hitta det bästa servicepaketet för just dina behov

Installation och uppstart

Få igång ditt nya system på kortast möjliga tid.

Mer

 

Utbildning

Öka driftsäkerheten och effektiviteten.

Mer

 

Kardex Service Portal

Kom åt ditt system på Kardexportalen.

Mer

 

Underhåll och säkerhetstest

Öka säkerheten för dina anställda och er drift.

Mer

 

 

Uppgradering och retrofit

Utveckla din befintliga lösning systematiskt.

Mer

 

 

Remote Support

Maximera processäkerheten i ditt lager.

Mer

 

Flyttjänst

Professionell flytt av ditt system.

Mer

 


HelpDesk Support

Minimera driftstoppstid med snabb telefonsupport.

Mer

 

Anpassning

Enkel anpassning av dina enheter för att möta nya behov.

Mer

 

Reservdelar

Snabba upp reparationer genom att ha reservdelar på plats.

Mer

 

Software Support

Mjukvarukontroll utförd av experter.

Mer 

 

OnSite Support

Snabb reparation av dina maskiner.

Mer

 


  • Kardex Remstar Remote Support

    Proaktiv support på distans: –

    Proaktivt, snabbt och effektivt

With the Kardex Remote Support Module, we can monitor your units via our portal. The equipment will automatically create a service request if a fault occurs, guaranteeing fast reaction times and efficient service processes. After receiving permission to connect, we can diagnose your equipment, which saves you time and money and avoids the need for a technician’s visit.

With Remote Assistance, you save as soon as the first downtime is reported. Furthermore, you will have the opportunity to view the status of all your Kardex Remstar equipment directly on our Kardex App, allowing you to enjoy maximum process reliability and full transparency wherever you are.

[Translate to Sweden:] Remote Support

Minimize downtime – With remote access, our experts can directly diagnose and repair your equipment.

Fewer breakdowns – Thanks to the monitoring system, we can proactively check your equipment and avoid breakdowns.

Maximum security
Our system is TüV IT certified, we only access your equipment when you permit it.

More transparency – Check your equipment’s status in our app from anywhere.


contactformNewCRM SE

Page1
Vill du få mer information om Kardex Remstars automatiska lager- och plocklösningar? Fyll i följande formulär. Vårt team kontaktar dig snarast.
Salutation
Privacy Policy*
OK